2
Komen

azwan ali tewas!!!

Views
ASSALAMMUALAIKUM
Azwan Ali 'Tewas' Akhirnya...Menangis Dan Mohon Maaf Secara Terbuka Kepada Ummi Hafilda

Azwan Ali ‘Tewas’ Akhirnya…Menangis Dan Mohon Maaf Secara Terbuka Kepada Ummi Hafilda

Setelah melemparkan pelbagai kata nista termasuk ugutan jenayah terhadap adiknya, selebriti penuh kontroversi Azwan Ali hari ‘tewas’ apabila memohon maaf secara terbuka termasuk membuat pengakuan bersumpah tidak akan mengulangi perbuatan tersebut.
Dalam sidang akhbar bersama adiknya, Ummi Hafilda itu, Azwan turut memohon maaf secara terbuka kepada para pemimpin politik dan para artis yang tersinggung dengan mesej twitternya.
Dia yang kelihatan sebak dan menitiskan airmata dalam sidang akhbar berkenaan berjanji tidak akan lagi hantar twitter mengenai politik dan isu-isu semasa.
Azwan mengaku dia termakan hasutan dari pelbagai sudut orang yang berkepentingan politik ketika menghantar tweet balon pemimpin politik – Barisan Nasional.
Dia juga mengaku pernah canang abangnya Azmin Ali bakal jadi Menteri Besar Selangor kerana ketika itu rasa ghairah dan bangga apabila maklumat itu diberitahu sendiri oleh ‘seseorang dalam kerajaan Selangor”
” Saya melakukan akuan bersumpah ini kerana saya akui yang saya terkhilaf dan kerana bersandarkan hasil hasutan-hasutan yang tidak… sidang media ini adalah untuk jernihkan keadaan.
“Sebagai abang, dia (Ummi) bukan wanita keji. Saya mohon maaf kepada Ummi juga kerana tuntutan ibu yang tabah menghadapi dugaan kerana pergolakan anak-anak. Saya janji akan tunaikan lafaz yang dibaca mulai 17 haribulan,” katanya.
Untuk rekod, Azwan ditahan bagi membantu siasatan berhubung dakwaan ugutan jenayah yang dipercayai dilakukan terhadap Ummi Hafilda pada Jumaat lalu.
Azwan yang pernah mengacarakan program Jangan Tidur Lagi dikatakan ditahan pihak polis pada hari yang sama.
Ummi Hafilda yang membuat laporan di Balai Polis Taman Tun Dr. Ismail (TTDI) mendakwa Azwan membuat ugutan untuk membunuh dan membakarnya melalui laman sembang Twitter, bulan lalu.
Namun, kes itu dirujuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya kerana kejadian tersebut berlaku di kediaman Ummi Hafilda di Kota Damansara.
Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed ketika dihubungi mengesahkan mengenai kejadian itu.
Menurutnya, susulan laporan itu, polis memanggil dan menahan Azwan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana melakukan ugutan jenayah terhadap Ummi.
Difahamkan, berdasarkan keterangan yang diambil daripada Azwan pada hari sama, beliau mendakwa ugutan itu dibuat atas arahan abangnya, Azmin Ali dan polis masih menjalankan siasatan lanjut berhubung kandungan Twitter berkenaan.
Turut difahamkan, pihak polis juga telah memanggil beberapa individu lain antaranya Azmin, isteri beliau, Shamsidar Tahrin dan ibu mereka bagi membantu siasatan.
“Beliau (Azwan) dibebaskan dengan jaminan polis pada hari sama selepas kita berpuas hati dengan keterangan yang diberikan.
“Polis turut merampas dua buah telefon bimbit miliknya bagi membantu siasatan,” katanya
Dalam perkembangan berkaitan, Ummi Hafilda akan menarik balik laporan polis yang dibuat terhadap abangnya itu.
Umi Hafilda berkata, beliau mengambil tindakan demikian selepas Azwan memberi jaminan akan melakukan akuan bersumpah di hadapan media dan memastikan keselamatannya terjamin.
“Berkat doa ibu. Kami yang hampir tujuh tahun tidak bertegur sapa dan daripada musibah ini, kami berdamai. Saya bersyukur, Allah makbulkan doa ibu,” katanya.
Akhirnya berakhir sudah episod gelap dua adik beradik ini.
Suatu ketika dulu Azwan cukup rapat dengan Ummi Hafilda, bahkan kedua-duanya sering dilihat bersama semasa perbicaraan kes liwat melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim lebih 10 tahun lepas.
Bagaimanapun Azwan dilihat ‘beralih arah’ sejak akhir-akhir ini dan sering mengecam pemimpin kerajaan termasuk yang terbaru bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.
Sebenarnya tidak salah untuk mempunyai pendirian atau pandangan sendiri mengenai politik namun tindakan Azwan yang menghina pemimpin yang tidak disukainya itu membuatkan dia secara langsung diheret dalam kontroversi.
Mungkin Azwan tidak kisah kerana dirinya sendiri sering mencetuskan kontroversi tetapi kali ini dia benar-benar tersilap langkah.
Membuat ugutan jenayah terhadap adik sendiri dan menghina pemimpin negara adalah perkara yang sukar diterima.
Dikhabarkan kesan daripada perbuatannya itu, dia bakal disenarai hitamkan oleh stesen TV tempatan, satu ‘mimpi ngeri’ bagi dirinya yang memang terlibat secara langsung dalam dunia hiburan.
Semoga apa yang berlaku menjadi iktibar pada Azwan agar tidak mengulangi kesalahan yang sama di masa akan datang, itu pun kalau dia tidak ‘lupa’ tentang apa yang terjadi sebelum ini.


p/s: tq bca entry iela...penggunaan perkataan dlm blog iela adalah rojak (^_^)

2 00 cercite at cOlOuRfUlL mEmOriEs:

G@D!z$ said...

sendiri cari penyakit...tengok lah sekelip mata rezeki blh hilang...moga dia kota ape yg di kata..

iela_dekla said...

@G@D!z$
2 la kerna mulot sndri... skunk 1 mlysia thu prangai dya...pe nk jdi x taw la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Close
 
warna warni kehidupan - Soft Green And White Polka Template - Design By bungabungacinta